A kognitív nyelvészet első hallásra úgy tűnhet, mintha a végletekig leegyszerűsítené az emberi gondolkodást metaforákra, keretekre, sémákra és egyéb hasonlókra, ugyanakkor gondolkodásmódunk mérhetetlenül komplex, sokoldalú, ráadásul, ahogy tapasztalunk, folyamatosan változik, módosul, fejlődik. Gondolkodásunk kognitív alapjának szisztematikus feltárásával képesek lehetünk kimászni saját fogalmi vermeinkből, illetve képesek lehetünk adott esetben egy reklámüzenetet minél szélesebb körben érthetővé tenni, és ezáltal eljuttatni a célközönséghez.
A kognitív reklámanalízis segítségével egy reklám hatását nem csak utólag lehet elemezni, hanem a módszer arra is alkalmas, hogy egy reklám készítése során ellenőrizzük az egész folyamat vizuális és verbális részét, egyeztetve a célokkal, és a termék identitásával. Ezzel ki lehet szűrni azokat a kognitív zavarokat, amit a készítés folyamatában sokszor észre sem veszünk, hiszen a reklámkészítés során is folyamatosan integrációs tevékenységet végzünk, és a narratíváink esetenként letéríthetnek minket a hatékony reklám készítéséhez vezető útról.
A kognitív reklámanalízis módszere nem mintavételi eljáráson alapszik, hanem egy tudományosan megalapozott és a gyakorlatban is próbára tett elmélet alapján kidolgozott metodikán, amit Magyarországon a Body & Mind kognitív elemző csoport szakemberei alkalmaznak.
Az eljárás olyan marketing- és reklámszakmai területeken is eredményesen alkalmazható, mint pl. a reklámtervezés, a reklám fogyasztókra kifejtett kommunikációs hatásának elemzése, a konkurens hirdetők reklámjainak elemzése, vagy akár az arculattervezés, a márkaidentitás elemzés területei.
A szolgáltatások részletes leírása a http://bodyandmind.hu/rolunk/ oldalon megtalálható.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: